Предметная неделя

Вынікі правядзення прадметнага тыдня гуманітарных дысцыплін ў дзяржаўнай установе адукацыі «Аляхновіцкая сярэдняя школа Маладзечанскага раёна»

         У перыяд з 19 па 23 лютага 2024 года ў школе праведзены прадметны тыдзень гуманітарных дысцыплін.

У мерапрыемствах, праведзеных у рамках прадметнага тыдня, прынялі ўдзел вучні І-XІ класаў.

Мэта тыдня – далучэнне вучняў да нацыянальных скарбаў духоўнай культуры беларускага народа; павышэнне інтэлектуальнага ўзроўню вучняў; папулярызацыя прадметаў гуманітарнага цыкла праз інтэлектуальна-пазнавальную дзейнасць; стварэнне ўмоў для развіцця пазнавальнай і творчай актыўнасці вучняў, выхаванне любові і павагі да мовы, да народа, да Радзімы.

         Мэта была рэалізавана праз рашэнне наступных задач:

  • актывізаваць і стымуляваць пазнавальную дзейнасць вучняў;
  • разнастаіць формы і метады работы для выяўлення высокаматываваных і творчых вучняў;
  • задавальняць патрэбы вучняў у развіцці пазнавальнай, інтэлектуальнай, эмацыйнай, матывацыйных сфер;
  • павышаць цікавасць вучняў да вывучэння прадметаў гуманітарнага цыкла.

Адкрыццё Тыдня адбылося 19.02.2024 года з прэзентацыі запланаваных мерапрыемстваў. У гэты ж дзень працавала пляцоўка “Жывая крыніца”, дзе настаўнік беларускай мовы і літаратуры Драздоўская Н.П. і вучні V-XІ класаў цытавалі  выказванні пра мову вядомых мовазнаўцаў, паэтаў, пісьменнікаў.изображение_viber_2024-02-22_15-46-02-394

19.02.2024 года вучні IV “Б” класа ўдзельнічалі ў гульні-віктарыне “По страницам любимых сказок”. У ходзе гульні ўдзельнікі абагульнілі і сістэматызавалі веды па казках. Мерапрыемства, прведзенае настаўнікам Карповіч А.М. вызвала ва ўдзельнікаў станоўчыя эмоцыі, садзейнічала прывіццю цікавасці да казак.

20.02.2024 года вучні I-х, II-х класаў з цікавасцю ўдзельнічалі ў гульні-падарожжы “По страницам любимых сказок”. Настаўнікі Усацкіх А.Я. і Жынкоўская А.І., Літвінковіч Н.В., Халевіна Ю.І. пастараліся пашырыць веды вучняў аб пісьменніках-казачніках і іх творах, садзейнічалі развіццю маўлення, памяці, увагі, фантазіі, уяўлення ў вучняў.

          У гэты ж дзень прайшлі мерапрыемствы ў IV “А” і V “Б” класах. Настаўнік Седун А.М. зацікавіла вучняў IV “А” КВЗ “Знай и люби русский язык”. Настаўнік пастаралася ў ходе мерпарыемства фарміраваць цікавасць да вучэбнага прадмета, павышаць агульную моўную культуру вучняў, выхоўваць любоў да рускай мовы, беражлівыя адносіны да слова. Вучні з цікавасцю ўдзельнічалі ў конкурсах “Збяры прыказку”, “Крылатыя выразы”, “Палічы літары і гукі ў словах”,

“Слоўнікавая эстафета”.

Настаўнік гісторыі гісторыі Ешчанка В. захапіў вучняў V “Б” класа  гістарычнай віктарынай “Міфы Старажытнай Грэцыі”.  Віктарына складалася з сямі тураў і садзейнічала выхаванню цікавасці да літаратуры і гісторыі.

21.02.2024 года у школе прайшло маштабнае святкаванне Дня роднай мовы. На кожным перапынку вучні пад кіраўніцтвам настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры Драздоўскай Н.П і Комар Т.П. знаёміліся з інфармацыяй аб роднай беларускай мове, чыталі вершы, спявалі песні на беларускай мове, удзельнічалі ў віктарынах.

 Акрамя гэтага, вучні І-IV класаў на перапынках паўдзельнічалі ў квэсце “Размаўляем па-беларуску”.

Захапляюча для вучняў VI-VII класаў прайшла гульня-падарожжа “Ці ведаеш ты сваю мову?” Настаўнік Комар Т.П. прапанавала вучням працаваць у камандах. Удзельнікі адгадвалі загадкі, былі перакладчыкамі, разгадвалі зашыфраваныя прыказкі.

21.02.2024 года віктарыну “Размаўляем па-беларуску” для ІX-XІ класаў прапанавала арганізатар Асіповіс А.С. Віктарына праходзіць у шэсць этапаў  і ўключае не толькі  веданне мовы, але і веданне беларускай літаратуры, мастацтва і музыкі.

 У гэты ж дзень настаўнік рускай мовы і літаратуры Закаблук Н.С. запрасіла вучняў V-х класаў на конкурс-гульню знаўцаў рускай мовы “Путешествие в страну Русского Языка”. Конкурс паглыбіў цікавасць да прадмета, праверыў асноўныя веды па раздзелах навукі аб рускай мове.

22.02.2024 года настаўнік беларускай мовы і літаратуры Комар Т.П. у V-х класах правяла віктарыну “Не маўчы па-беларуску”. Вучні перакладалі словы на беларускую мову, тлумачылі значэнне слоў, значэнне фразеалагізмаў, значэнне прыказак.

22.02.2024 года вучняў VIIІ “Б” класа інтэлектуальнай гульнёй “Путешествие в страну Фразеологию” зацікавіла  настаўнік рускай мовы і літаратуры  Слінько А.В.

У гэты ж дзень вучні І-XІ класаў прынялі ўдзел у конкурсе па беларускай мове “Буслік-2024”.

22.02.2024 года настаўнік Усік Н.І. правяла кніжны марафон у III “Б” класе. Мерапрыемства садзейнічала цікавасці да чытання, развіццю звязнай мовы вучняў.

23.02.2024 года настаўнікі гуманітарных дысцыплін падвялі вынікі правядзення Тыдня.

Усе мерапрыемствы, запланаваныя на прадметны тыдзень, былі падабраны з улікам узроставых асаблівасцей вучняў і спланаваны так, каб ахапіць усіх вучняў, а таксама даць ім магчымасць выбару наведаць тыя мерапрыемствы, якія найбольш зацікавяць. Праведзеныя мерапрыемствы былі цікавыя па форме і па змесце. Змест адпавядаў матэрыялу, уключанаму ў школьныя праграмы, пашыраў і развіваў яго. На працягу тыдня адбывалася цеснае ўзаемадзеянне настаўнікаў і вучняў, якія праявілі актыўнасць і шчырую зацікаўленасць прадметамі з улікам асобасна арыентаванага падыходу.

 изображение_viber_2024-02-21_16-27-55-493

изображение_viber_2024-02-21_16-27-55-546

изображение_viber_2024-02-21_16-27-55-675изображение_viber_2024-02-21_16-28-00-515изображение_viber_2024-02-21_16-28-00-629изображение_viber_2024-02-22_15-46-01-295изображение_viber_2024-02-22_15-46-01-620изображение_viber_2024-02-22_15-46-01-781изображение_viber_2024-02-22_15-46-01-933изображение_viber_2024-02-22_15-46-02-154изображение_viber_2024-02-22_15-46-02-712изображение_viber_2024-02-22_15-46-03-110

 

 

 

свернуть

План правядзення тыдня гуманітарных дысцыплін 19.02.2024-23.02.2024

Мерапрыемства

Катэгорыя ўдзельнікаў

Дата, час

правядзення

Месца правядзен-ня

Адказны

1.

Адкрыццё Тыдня.

Жывая крыніца “Выказванні пра мову”

 

І-ХІ класы

19.02.2024

9.20

Кабінет 29

Настаўнікі гуманітарных дысцыплін.,

Драздоўская Н.П.,

Комар Т.П.

2.

Гульня-віктарына

«По страницам любимых сказок»

ІV«Б» клас

 

19.02.2024

13.30-14.15

Кабінет 3

Карповіч А.М.

3.

Гульня-падарожжа

«По страницам сказок»

І«А», І«Б»

класы

20.02.2024

10.00-10.45

Кабінет 27

Літвінковіч Н.В.,

Халевіна Ю.І.

4.

Гульня-падарожжа

«По страницам сказок»

ІІ«А», ІІ«Б»

класы

20.02.2024

10.00-10.45

Кабінет 26

Усацкіх А.Я.,

Жынкоўская А.І.

5.

КВЗ «Знай и люби русский язык»

ІV«А» клас

 

20.02.2024

13.30-14.15

Кабінет 37

Седун А.М.

6.

Гістарычная віктарына

«Міфы Старажытнай Грэцыі»

V«А», V«Б»

класы

20.02.2024

14.25-15.10

Кабінет 32

Ешчанка В.У.

7.

Вусны часопіс- прэзентацыя

«21 лютага – Міжнародны дзень роднай мовы»

VІІІ -ХІ класы

21.02.2024

у час перапынкаў

Актавая зала

 

Драздоўская Н.П.,

Комар Т.П.

8.

Квэст

“Размаўляем

па-беларуску”

І-ІV класы

21.02.2024

у час перапынкаў

Кабінет 9

Радзіончык М.У.

9.

Віктарына «Размаўляем

 па-беларуску»

ІХ-ХІ

класы

21.02.2024

14.25-15.10

Кабінет 31

Асіповіч А.С.

10.

 

Гульня-падарожжа

«Ці ведаеш ты сваю мову?»

VІ-VІІ

класы

21.02.2024

14.25-15.10

Актавая зала

Комар Т.П.

 

11.

Конкурсна-гульнёвая праграма «Путешествие в страну Русского Языка»

V «А»,

V «Б» класы

 

21.02.2024

14.25-15.10

Кабінет 38

 

Закаблук Н.С.

12.

Удзел у конкурсе                па беларускай мове «Буслік- 2024»

І - ХІ

класы

22.02.2024

12.50-13.50

Кабінет 29

Комар Т.П.

13.

Інтэлектуальная гульня

«Путешевствие                     в страну Фразеологию»

VІІІ «Б» клас

 

22.02.2024

14.55-15.40

Кабінет 38

Слінько А.В.

14.

Віктарына

«Не маўчы                    па-беларуску»

 V «А»,

V «Б» класы

 

22.02.2024

14.00-15.00

Кабінет 29

Комар Т.П.

15.

Кніжны марафон

ІІІ«Б» клас

 

22.02.2024

14.00-14.45

Кабінет 36

Усік  Н.І.

16.

Закрыццё Тыдня. Падвядзенне вынікаў Тыдня гуманітарных дысцыплін

І - ХІ

класы

 

 

23.02.2024

15.00

Кабінет 29

Настаўнікі гуманітарных дысцыплін

 

 

 

 

 

свернуть

Итоги проведения предметной недели естественно-точных дисциплин

В период с 13 по 17 ноября 2023 года в школе проведена предметная неделя естественно-точных дисциплин.

В мероприятиях, проведённых в рамках предметной недели, приняли участие учащиеся I-XІ классов.

Целью проведения предметной недели стало формирование                       у учащихся интереса к изучению предметов естественно-точных дисциплин посредством привлечения учащихся к активной демонстрации своих достижений по предметам, что способствовало развитию у них умения самостоятельно, творчески мыслить и использовать знания и умения на практике.

В рамках предметной недели были проведены тематические мероприятия в соответствии с планом. Мероприятия в рамках недели                 спланированы таким образом, что предусмотрено вовлечение в них               учащихся всех классов. Как положительный момент можно отметить, что для учащихся VІІІ-XІ классов проведён ряд мероприятий занимательного и образовательного характера.

Открытие недели состоялось 13.11.2023 г. В математической викторине «Звёздный час» две команды смекалистых и находчивых учащихся VII класса соревновались между собой, решали интересные задачи, составляли картины из геометрических фигур, рассказывали стихи о математике, разгадывали ребусы, проявляя логику и математические способности. Победила дружба! Игровая программа «Математический калейдоскоп» прошла для учащихся II классов и способствовало воспитанию интереса к предмету, взаимопонимания и сплочённости в совместной деятельности. Принимая участие в игровой программе «Математическая лотерея», учащиеся IV классов включили свои знания, смекалку, сообразительность и чувство юмора, наблюдалась слаженная работа всех участников мероприятия.

 14.11.2023 во время проведения викторины «В мире географии» для учащихся VI «А» класса применялись различные формы деятельности: работа по маршрутным листам, беседа, работа                                со слайдами, тестирование, рефлексия. Использование компьютера позволило оживить процесс восприятия материала и сделать его более наглядным и динамичным. Игровая программа «Совет мудрых»                        для учащихся IX класса прошло на высоком уровне, учащиеся проявили свои знания в теории алгебры и геометрии, во владении математическими терминами.

15.11.2023 для учащихся VII класса проведена викторина «Путешествие по странам и континентам». Викторина помогла обогатить знания учащихся, проявить их инициативу и самостоятельность, способствовала развитию индивидуальных качеств учащихся, раскрытию их талантов. При проведении игровой программы «Сказочные задачки» для учащихся III «А» класса была создана особая атмосфера, пронизанная духом созидания, творчества, желанием поделиться собственными открытиями с окружающими; это был показ  необычного, неординарного и интересного.

16.11.2023 прошла игра-викторина «Своя игра» для учащихся VIII классов, во время которой знатоки физических законов и приборов рассказывали о назначении различных приборов, демонстрировали свои знания физики, применяемые в повседневной жизни, показывали наглядно законы механики, а также собирали на скорость электрическую цепь и находили значение силы тока электрической лампочки. Биологический турнир «Жизнь» для учащихся XI класса помог расширить биологический кругозор учащихся по биологии, привить любовь к живой природе, сохранению и приумножению биологического разнообразия. Принимая участие в своей игре «Знатоки математики», учащиеся III «Б» класса не только проявили свои знания в области математики, но и смогли заработать интересные призы.  В ходе проведения игровой программы «Авторалли по городам Математики» учащиеся V классов проявили ловкость, находчивость, командный дух, показали свою интеллектуальную силу, узнали много нового в области математики.

 18.11.2023 проведена викторина «Математическая шкатулка»               для учащихся I «А» класса. Чтобы найти ответы на некоторые вопросы,                    от участников требовались логическое мышление, наблюдательность, умение действовать в команде. Экологическая игра «Мир природы»,                   в которой приняли участие учащиеся V «А» класса, была направлена                  на расширение биологического кругозора учащихся, на воспитание любви к живой природе.

При проведении всех мероприятий учащимся прививалась любовь и интерес к предметам естественно-точного цикла, возможность применять знания в жизни. Все мероприятия проходили в активном темпе, ребята активно отвечали на каверзные вопросы, отгадывали кроссворды, решали головоломки. В результате учащиеся обобщили имеющиеся знания по предметам естественно-точного цикла, развивали эрудицию, реакцию, умение находить правильный ответ, у учащихся воспитывался интерес к интеллектуальным играм, дух состязательности.

свернуть