Тэма: «Рэалізацыя задач Года якасці сродкамі вучэбных прадметаў гуманітарных дысцыплін, у тым ліку ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў».
Мэта: стварэнне для кожнага ўдзельніка адукацыйнага працэсу індывідуальнай траекторыі развіцця, рэалізацыя інтэлектуальных і творчых здольнасцей у разнастайных відах дзейнасці на аснове і ў спалучэнні сістэмна-дзейнаснага, культуралагічнага, асобасна арыентаванага і кампетэнтнаснага падыходаў, удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўніка па пытаннях фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбнага прадмета.
Задачы:
1.Павысіць узровень валодання настаўнікамі сучаснай нарматыўнай прававой і вучэбна-метадычнай базай адукацыйнага працэсу, у тым ліку па пытаннях фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбнага прадмета.
2.Абагульніць тэарэтычныя асновы функцыянальнай адукаванасці і зрабіць агляд вопыту выкарыстання тэхналогій фарміравання фунцыянальнай адукаванасці вучняў.
3.Садзейнічаць асэнсаванай зацікаўленасці настаўнікаў работай па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў праз павышэнне ўзроўню самаадукацыі, вывучэнне і ўкараненне новых адукацыйных тэхналогій.
4.Забяспечыць метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў.
№
п/п |
Змест дзейнасці |
Форма правядзення |
Тэрміны і месца
правядзення |
Адказныя
|
Заўвагі
|
|
Метадычнае пасяджэнне №1
Тэма: Арганізацыя адукацыйнага працэсу па прадметах гуманітарнага цыкла і змест метадычнай работы ў 2024/2025 навучальным годзе
Пытанні для абмеркавання:
1.Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэння адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах гуманітарнага цыкла ў 2024/2025 навучальным годзе
- Правілы правядзення атэстацыі вучняў пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі ( у актуальнай рэдакцыі)
3.Нормы ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах (у актуальнай рэдакцыі)
4.Метадычныя ўказанні па арганізацыі кантролю і ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, прымяненне норм ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах, зацверджаныя намеснікам
Міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь А.В.Кадлубаем
- Новыя вучэбныя і вучэбна-метадычныя дапаможнікі па вучэбных прадметах гуманітарнага цыклу
- Аналіз вынікаў выпускных экзаменаў на базе базавай і агульнай сярэдняй адукацыі
- Цэнтралізаваны экзамен па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі: аналіз вынікаў і напрамкі ўдасканалення падрыхтоўкі вучняў
8.Арганізацыя работы з высокаматываванымі вучнямі
9. Актуальныя напрамкі метадычнай работы з настаўнікамі на 2024/2025 навучальны год |
інструктыўна-метадычная нарада
|
02.09.2024
14-00
Аляхновіцкая сярэдняя школа
Маладзечанскага раёна
|
Комар Т.П.
Драздоўская Н.П.
Саковіч Т.У.
Трафімава І.А.
Комар Т.П.
Трафімава І.А
Комар Т.П
|
|
|
Метадычнае пасяджэнне №2
Тэма: Сучасныя вучэбныя заняткі па прадметах гуманітарных дысцыплін ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў
Пытанні для абмеркавання:
1. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках гуманітарных дысцыплін з дапамогай сучасных, у тым ліку інфармацыйна-камп’ютарных, тэхналогій і метадаў навучання (развіццё крытычнага мыслення, «адкрытая прастора», шматмерныя дыдактычныя інструменты, праблемнае навучанне і інш.)
2. Рэалізацыя міжпрадметных сувязей на ўроках гуманітарных дысцыплін з мэтай фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў
3. Выкарыстанне праектна-даследчай дзейнасці на ўроках гуманітарных дысцыплін ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў
Правядзенне конкурсу “Буслік-2025”, “Кентаврик-2025”, «Журавлик-2025», «Лингвистенок-2025»
|
|
|
27.12.2024
10-00
Аляхновіцкая сярэдняя школа
Маладзечанскага раёна
|
|
Комар Т.П
Драздоўская Н.П.
Ешчанка В.У.
Закаблук Н.С.
Слінько А.В
Члены ШВМА
|
Члены ШВМА |
|
|
Метадычнае пасяджэнне №3
Тэма: Фарміраванне і развіццё функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках як найважнейшая ўмова павышэння якасці адукацыі
Пытанні для абмеркавання:
1. Выкарыстанне інавацыйных форм і метадаў інтэнсіфікацыі навучання (кейс-метад, дэбаты, дыскусіі, гульнявыя метады і інш.) на гуманітарных дысцыплін як інструмент фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў
2. Формы, метады і прыёмы фарміравання і развіцця чытацкай адукаванасці вучняў на ўроках гуманітарных дысцыплін.
3. Выкарыстанне тэкстаў новай прыроды (інтэрнэт-публікацыі, мультымедыйныя прэзентацыі, інтэрактыўная інфаграфіка) як рэсурсу фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў
4. Патэнцыял інструментаў візуалізацыі тэксту (схемы, дыяграмы, інтэлект-карты, інфаграфіка) у развіцці метапрадметных кампетэнцый вучняў як асновы функцыянальнай адукаванасці
|
5. Аналіз выкарыстання практыка-арыентаваных заданняў па гуманітарных дысцыплінах як сродку фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў (з вопыту работы настаўнікаў |
практыкум |
25.03.2025
10-00
Аляхновіцкая сярэдняя школа
Маладзечанскага раёна
|
|
Комар Т.П
Слінько А.В.
Драздоўская Н.П.
Ешчанка В.У.
Члены ШВМА
|
|
|
|
Выніковае пасяджэнне №4
Тэма: Рэфлексійная дзейнасць настаўнікаў ШВМА гуманітарных дысцыплін за 2024/2025навучальны год
Пытанні для абмеркавання:
1.Творчая справаздача па тэмах самаадукацыі
2.Арганізацыя выніковай атэстацыі па вучэбных прадметах «Беларуская мова» і «Беларуская літаратура», “Русский язык”, «Русская литература», «Сусветная гісторыя”, “Гісторыя Беларусі”, “Грамадазнаўства”
3. Аналіз выканання вучэбных праграм па прадметах гуманітарнага цыкла за навучальны год.
4.Аб арганізацыі і правядзенні выпускных экзаменаў на ІІ і ІІІ ступенях адукацыі і цэнтралізованых экзаменаў
5.Аналіз работы ШВМА за 2024/2025 навучальны год
6.Перспектыўны накірунак працы на наступны навучальны год
|
7.Анкетаванне членаў ШВМА |
творчая справаздача |
12.05.2025
14-00
Аляхновіцкая сярэдняя школа
Маладзечанскага раёна
|
|
Комар Т.П
Члены ШВМА
Члены ШВМА
Комар Т.П
Комар Т.П
Комар Т.П
|
|
|
свернуть